Sommarlovet närmar sig

Goddag alla fina läsare! 
 
Det var ett tag sedan jag slängde upp något på bloggen och tänkte att det var på tiden att uppdatera lite. Det är med stormsteg som vi börjar närma oss de sista dagarna i skolan för denna termin. Min insats har varit toppen och jag har fått mitt första slutbetyg, i engelska och uppnådde ett C! Jag är mer än bara nöjd och ser fram emot att få in det sista och se vad det leder till. Sitter för tillfället med de allra sista uppgifterna i Naturkunskapen och beräknas få in dem idag. Därefter har jag bara en mindre uppgift i Information och Kommunikation samt ett inbokat prov kvar sen kan jag bara avnjuta lov!
 
Idag finns det ingen återvändo, jag måste ha in Naturkunskapen annars har jag sagt till mig själv att helgens alla kommande händelser inte får äga rum utan då får jag sitta hemma och uggla i min ensamhet. Allt för att motivera mig själv till att bli klar!  Som det ser ut i nuläget så tycks jag uppfylla mina egna krav! HÄRLIGT! 
Imorgon kväll kommer nämligen E och gör mig sällskap då min karl ska fara till Uppsala tidigt imorgon bitti för att roa sig med sin hobby. E och jag har mycket inplanerat och jag skulle med störsa sannolikhet ha världens sämsta samvete om jag inte hunnit plugga och därmed prioriterat bort det så därför är det fullt ös, medvetslös. Jag pallar inte med stress och då är det onödigt att orsaka det själv.
 
Mitt i allt pluggande och hetsande om att hinna klart under dessa veckor så har jag lyckats bli såpass förvirrad att jag gått och trott att mina päron och bror kommer redan nu i början av Juni månad. Helt fel! Vi har bokat stuga i Ullared 3/7-4/7 och jag har trots det skrivit ner det på anslagstavlan FÖR att jag ska komma ihåg allt sådant. Heja mig! Det innebär att provet jag hade inbokat den 2/6 är framskjutet till den 5/6 då jag var 100 på att dem skulle komma, att Hörbymarknaden ägde rum 2/6-3/6 och att jag därmed varit tvungen till att flytta fram provdatumet. Nu finns det väl både för och nackdelar med detta, men jag vet att jag har tid tillräckligt för att hinna plugga inför provet i alla fall och att jag istället kan lägga all fokus på att bli klar med Naturkunskapen i första hand. 
 
Hinner jag klart, som jag räknat med, så har jag dessutom hela morgondagen på mig att plocka ordning här hemma innan E kommer. Ja, vad skulle jag göra utan all min planering? Och om jag inte ser till att försöka avrunda mitt inlägg nu så kommer mer tid gå åt till det här än till mina studier, så för säkerhets skull så gör jag nu ett otroligt tjusigt avslut och önskar alla en toppendag!