N Ö J D

Från att inte alls vara motiverad till att få saker att flyta på utan några större problem. Igår fick jag 5 arbeten gjorda totalt - 3 av dem blev som sagt inskickade redan då. Idag så plöjde jag igenom nationella i engelska den skriftliga delen, vilket innebär att jag bara har en del kvar. Blev sammanlagt 3 A4 av 4 möjliga vilket jag naturligtvis är nöjd över! Sen gjorde jag den muntliga uppgiften tillhörande August Strindberg och hans bok Hemsöborna - ett högtidstal varpå det svenska språket var från 1800-talet och skulle därmed utgå och influeras av deras sätt att tala och skriva på. Det gick strålande! Fick mycket goda ord om min förmåga till språket både verbalt och skriftligt (generellt - inte enbart för mitt arbete om gammelsvenskan) vilket givetvis gör mig lycklig! Utöver detta så har jag lyckats skicka in de 2 uppgifterna sen gårdagen och ytterligare 1 tillhörande naturkunskapen (bilden ovan är från min inlämningsuppgift i naturkunskap som jag gjort idag) så nu ska jag ta mig an mitt hemprov och därefter läsa lite engelska framåt kvällen. 

Nu kan jag klappa mig själv på axeln och säga att jag har gjort ett otroligt jobb på två dygn och att jag i lugn och ro kan roa mig på valborg utan dåligt samvete! På råga av allt skiner solen och jag sitter som vanligt i detta fina vädret på balkongen och jobbar inte enbart på att bli klar med mina studier utan jobbar även flitigt på brännan!